woensdag 26 september 2012

De herfstequinox - loslaten

Niet toevallig ben ik op dit moment ziek: kennelijk valt er meer los te laten dan mijn organisme één, twee, drie aankan!

23 september was één van de twee 'stille' momenten in de balans van het jaar. 21 maart is het andere. Op dit moment zijn dag en nacht precies met elkaar in evenwicht, licht en donker, lichte en zware energie. Het is een moment dat inwerkt op jouw eigen evenwicht. Overheerst bij jou het lichte, dan meldt zich wel iets zwaars. Overweegt het zware, dan moet er eerst afgevoerd worden voordat het evenwicht weer gevonden wordt, en je het licht weer kunt ervaren.

In mijn geval blijkt dat er nog het een en ander aan oud zeer in een verborgen hoekje zat. Diep verdriet om het gemis van een krachtige, positieve vaderfiguur werd bij mij aangeraakt door kennis te maken met een nieuwe docent op mijn opleiding. Daarnaast was ik ongesteld - niet toevallig precies op deze datum - en heb ik een stralende zomer met geweldige, fijnzinnige en hoogfrequente energie gehad, waarna ik weer op m'n werkplek kwam waar de energie veel zwaarder en logger is.
Kortom, er viel heel wat in balans te brengen. En een griepvirus weet waar het nodig is.....

Het proces is nog steeds gaande. Flinke huilbuien, gelukkig is het bloeden voorbij, en ik ga me langzamerhand weer beter voelen, m'n energie neemt weer toe. De koorts neemt geleidelijk af. Wel vind ik het heel mooi om dit allemaal waar te kunnen nemen en de transformatie mee te mogen maken.

Hoe is het met jouw evenwicht tussen licht en donker, licht en zwaar? Ben jij een beetje in balans?

Je kunt je evenwicht versterken door oefeningen te doen die letterlijk over balans gaan: wiebelen van je ene voet op je andere, rollen van je ene zijde op je andere, springen, klauteren, wiebelen van je ene bil op de andere..... verzin het maar. Altijd leuk, en ook nog nuttig. Ik ben er druk mee bezig nu, en beleef er veel plezier aan! Over een stoeprand lopen is ook leuk! Of over een brugleuning, als je dat durft....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten