woensdag 16 september 2015

Open Ontdekkingsdag!

Woensdag 30 september kun je komen kijken bij één van mijn opdrachtgevers, de Ontdekking, democratische school, Noorderdiep 99 te Nieuw-Buinen. Vanaf een uur of één ben je welkom, en kun je met eigen ogen, oren, neus, mond, hart, hoofd, buik en handen ervaren hoe leren en ontwikkelen kan gaan in een moderne, vraaggestuurde setting in de 21e eeuw. Ik werk hier vanuit mijn eigen bedrijfje: Hazeborg Licht Leren.

Hoe het er uit gaat zien? Dat weet ik nu nog niet. De leerlingen zijn bezig met verschillende projecten, iets met computers en programmeren (waar ik niks van snap, maar zij wel), er wordt een Australische dierentuin gemaakt, en er is iets met deep space en dark matter en dat Einstein het niet bij het rechte eind had...
Maar het kan ook Tai Chi zijn, of toneelspelen, of werken met plakkralen. Misschien wil één van ons wel gitaarspelen of drummen. Of met wiskunde, biologie, Nederlands of maatschappijleer bezig zijn. Er gaan geruchten dat er binnenkort iets gaat gebeuren met paarden, en ook gaan we vanaf de week na volgende week in kleine groepjes naar de bibliotheek om lekker leesvoer op te doen. Eer staat een stage bij een motorgarage op stapel, en verder moeten er natuurlijk ook verrassingen blijven. Zo ben ik nieuwsgierig of de dinosaurusbank bij de trampoline en het basketbalveld dan al af is. Anders kun jij wellicht helpen om hem af te maken; er moet nog e.e.a. gemetseld en gemozaiekt worden.
Je mag op deze dag dus ervaren hoe leren gaat op sociocratische wijze. En misschien is het ook leuk/interessant voor je kind(eren)?

Hoe dan ook, ik zie je graag:
woensdag 30 september van 13.00 tot 16.00 uur
De Ontdekking
Noorderdiep 99
Nieuw-Buinen

Enne..... Ik heb net vorige week geleerd om een mudcake te maken. Wat het de 30e wordt? Dat moet ik nog even overleggen met de leerlingen... Wat het ook is, je mag het komen proeven!

http://www.deontdekkingdrenthe.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten