donderdag 17 juli 2014

Nieuwe wegen, mezelf opladen... en een cursus Zielenspel!



Ik heb vandaag een heel fijn gesprek gehad met Ina de Haan. Ik ben op zoek naar een lerares, en heb haar volgens mij gevonden! We hebben afgesproken dat ik bij haar een teaching ga doen in januari 'Wie is de eigen-wijze vrouw'>> om mijn verlangen mijn eigen wijsheid te leven gestalte te kunnen geven. En weet je wat het mooiste is? Andere vrouwen zijn van harte welkom! Het wordt een teaching met behulp van het Cherokee medicijnwiel, de Black Bear lineage. Ina is vier jaar in opleiding geweest in de Verenigde Staten bij een medicijnvrouw. In de jaren daarna zijn haar kennis van en ervaring met het Wiel verdiept. De teaching zal wekelijks zijn, gedurende drie maanden, dus het zal behoorlijk intensief worden. We gaan alle fasen van het wiel door.... Als je belangstelling hebt kun je dit via een PB'tje op Face Book aan mij laten weten. Het aantal deelneemsters zal maximaal acht zijn.

Dat is een flinke stap wat betreft mijn eigen voeding. En daar ben ik het afgelopen jaar ook al behoorlijk mee bezig geweest: acupunctuur, energetisch consult, gesprekken met vrienden en vriendinnen, gesprekken met de praktijkondersteunster van onze dokterspraktijk, me laten assisteren bij de trancereisavonden, me overgeven aan mijn lichaam en mijn grenzen, en me durven laten leiden door mijn lief, in de overgang zijn, me letterlijk en figuurlijk kwetsbaar opstellen... ik leer meer in evenwicht te gaan, en dat bevalt heel goed. Sinds kort krijg ik ook osteopatische behandelingen, en dat hakt er flink in. Wat een spierpijn! Er komt heel wat los aan oude meuk, en die mag allemaal de wereld in om elders tot voeding te zijn. Het toont zich in de vorm van een witte, kleiachtige sliert die uit mijn nekwervels 'trekt', en als mummie-achtige overblijfselen van oude patronen, oude gewoontes, angsten en onzekerheden die als droge lappen huid van me af vallen. Emoties heb ik er niet meer bij, gedachten ook niet. Het is als het opruimen van rommel in de tuin in de herfst: het mag weg.

Uit al deze activiteit is in ieder geval al een nieuw plannetje voortgekomen: naast de trancereisavonden die zullen opsplitsen in een cursus voor beginners en één voor gevorderden, ga ik ook een cursus Zielenspel geven van tien keer. In deze cursus combineer ik mijn kennis van en ervaring met spiritualiteit met mijn theatrale achtergrond als docent expressie door woord en gebaar en die als Gestalttherapeut. 
Het spelen van een rol brengt kanten in je naar boven waarvan je niet wist dat je ze had! Van de ene rol in de andere stappen helpt je om verschillende facetten van de prachtige edelsteen die jouw ziel is te ervaren, zodat je Zielservaring kan verdiepen. Deze ervaring neem je mee in het dagelijks leven, waardoor je steeds meer vanuit je Zielenkwaliteit zult handelen.  
Het is een heel praktische cursus, met duidelijke spelopdrachten, uitwerkingen en verwerking daarvan op Zielsniveau. Naast spel zullen we werken met meditatie, geleide fantasie, dans, beweging en wat er verder nog maar nodig is om jouw Ziel te laten schitteren! Ik heb er heel veel zin in. Deze cursus heeft alles in zich wat ik de afgelopen dertig jaar aan kennis en ervaring heb opgedaan, en ik verheug me er nu al op om hiermee aan de slag te gaan, al wat ik te bieden heb met jullie te delen... Nog een paar maandjes en we gaan beginnen. Maar eerst lekker verder opladen, opdrachten doen voor m'n opleiding, en nog vakantie vieren.
Ik wens je een stralend schitterende zomer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten