donderdag 14 november 2013

De Schaduw - trancereisavond Harkstede 22 november


Het wordt winter. Het wordt buiten kouder. Dingen worden minder gemakkelijk, je moet meer moeite doen  voor de gewone, dagelijkse gang van zaken. De geest wil naar binnen, naar het binnenvuur, en daar rusten en kracht opdoen.
Wat zijn de schaduwen in jouw binnenste? Wat is het, dat jouw leven minder gemakkelijk maakt, wat zijn jouw 'energievreters'?
Ik heb niet voldoende acht geslagen op mijn schaduwen. Daardoor ben ik nu lichamelijk uitgeput, en moet ik wel bijkomen, rusten bij het innerlijk vuur(tje, op dit moment). Het is niet moeilijk om mijn voortgaan zonder goed voor mezelf te zorgen aan de buitenwereld te wijten - die stelt immers altijd wel eisen. Ik moet dit, en dat, èn dat, want anders zus, en zus, en zo... en dan zit je met de gebakken peren. En het begint bij mijn eigen overtuiging dat ik in een situatie zit waar ik niet uit kan, die geen ruimte heeft. Dan onderzoek ik deze namelijk ook niet... Deze overtuiging is dus één van mijn schaduwen. Door die overtuiging in het licht te brengen, verliest de Schaduw haar macht over mij, en kan ik weer zinvol handelen: ik kan onderzoeken waar mogelijk ruimte te vinden is zodat ik wel kan doen wat nodig is, en ik hierbij gezond en actief kan blijven.

Deze trancereisavond geeft je de gelegenheid om je Schaduwen te zien en te ervaren, opdat ze hun onopgemerkte greep op jou zullen verliezen. Hierdoor heb je meer keuzevrijheid en handelingsvrijheid, en kun je dus beter voor jezelf zorgen. Niet verkeerd op een moment dat we de donkere periode ingaan, die wat meer energie kost dan de zomertijd.

We beginnen met een rookreiniging door Mariëtta, het aanroepen van de krachten van de windrichtingen en elementen, en een aantal voorbereidende oefeningen. Daarna ga je op reis op het geluid van de trommel, dit keer ook door Mariëtta bespeeld. Ja, ik zorg goed voor mezelf, en Mariëtta is hier aan toe op haar ontwikkelingspad, dus twee voor de prijs van één!

Uil zal deze avond onze gids zijn. Uil kan zien in het donker, beweegt bijna geruisloos, en weet zo door de sluiers van onbewustheid en verhulling heen te komen. Laat je meenemen op de stille, nachtelijke glijvlucht van Uil, en breng jouw schaduwen in het Licht, waar ze gehoord en gezien mogen worden. Daarin ligt heling. Daarin ligt een sleutel voor gezond en actief leven vanuit je kern.

We komen weer bij elkaar in de Studio van Hans aan de Bieleveldslaan 14 in Harkstede. De avond begint om 20.30 uur,en vanaf 20.15 ben je welkom voor een kop thee. Neem lekkere goede sloffen mee, want we moeten een klein stukje overbruggen van het huis naar de studio, en daarbij is het in de studio ook fijn voor je voeten, hoewel we met de geweldige houtkachel niet bang hoeven te zijn voor de kou! Bijdrage 10 Euro.

Wees welkom en liefs,

Maria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten