zaterdag 31 oktober 2015

Stilteavond, Samhain, Vrouwen rond het Vuur en Open Dag



Zondag 25 oktober was Stiltedag in Nederland. Niet dat veel mensen het wisten: het is niet zo in de publiciteit gekomen. Is natuurlijk ook niet zo sensationeel als verdronken kindertjes, of dat Lesbos niet meer genoeg plek heeft om mensen te begraven. En toch kreeg ik enorme zin om hieraan deel te nemen op het moment dat ik er achter kwam, een week eerder. Een avond thuis is immers makkelijk georganiseerd: evenement aanmaken op Face Book, aanmelden bij de organisatie, berichtje op de kalender van Buienradar, en je kunt aan de slag!
Hoewel niet iedereen die zich opgegeven had de weg naar Harkstede heeft kunnen vinden, werd het toch een hele mooie avond. Het contrast tussen de innerlijke stilte en de herrie van de snelweg aan de andere kant van het meer werd heel helder. En ook ervoer iedereen de weldaad van stil worden, tot rust komen en gewoon ZIJN. Het is een zo prettige ervaring geweest, dat we (Bert en ik) er een gewoonte van gaan maken: eens in de maand komt er een stilteavond bij ons thuis. Dit zal ergens half november beginnen.

De impact van de volle maan heb ik deze keer heel sterk ervaren. Wat een hoop gedoe zeg! Maar goed, ook hier weer heelhuids doorheen gekomen. En nu nog Samhain, het dunnen van de sluiers en het contact met de voorouders. Ik zal een kaarsje opsteken en stil zijn met ze.

Maandag 2 november ga ik naar Vrouwen rond het Vuur in de Biotoop in Haren:
https://www.facebook.com/events/1667859493461242/
De vorige keer is mij heel goed bevallen. Het leek allemaal eenvoudig, en 'gewoon', zoals Jantina Korthuis het had voorbereid en zoals we het samen gestalte gaven. In de loop van de maand merkte ik pas dat vooral het ritueel waarmee we afsloten een diepgaande impact op me had, en dat dit nog steeds doorwerkt. En dus ga ik maandag wel, juist omdat ik dan aan het begin sta van een hele volle, drukke week. (Je weet wel: mediteer iedere dag een half uur. Als je het daar te druk voor hebt een uur...)

En dan komende woensdag de tweede open dag van mijn nieuwe werkplek: http://www.deontdekkingdrenthe.nl/
Hier is veel in beweging. Het 'ontscholen' van diverse leerlingen is in volle gang, en we maken een stormachtige ontwikkeling door mbt de implementatie van sociocratische principes in de praktijk. En ik geniet met volle teugen! Het is heerlijk om zo zinvol, creatief en effectief te kunnen werken na jaren van zwoegen tegen de stroom in. En vurrukkulluk om iedere dag zingend en genietend van de mooie omgeving naar huis te rijden, wetend dat ik thuis echt vrij ben, en dat ik morgen weer verder mag. En het is enorm bekrachtigend om nu zelfstandig ondernemer te zijn!

Kortom: veel ontwikkeling en veel beweging. Wil jij deelnemen aan een maandelijkse stilteavond? Dan kun je je opgeven via een persoonlijk bericht aan Maria Bregitta op Face Book. Lijkt Vrouwen rond het Vuur je wat? Dan kun je je aanmelden bij het evenement op Face Book. En wil je naar de open dag van de Ontdekking komen? Geef dat dan even door via een persoonlijk bericht aan Maria Bregitta op Face Book. (Wat een ge Face Book.....) Ik hoop je bij één van deze activiteiten te treffen.

Liefs, en wees gezegend,

Maria


Geen opmerkingen:

Een reactie posten